mandag den 5. maj 2008

Mandag den 5. maj

Samtidig med at "En plads i historien" udkom, så også en af mine børnebøger, "Anton og sorgens pil" dagens lys. I lørdags blev den anmeldt i Politiken, og det var en anmeldelse, jeg var rigtig stolt af. Tak, Steffen! Dette med at være ramt af en sorgens pil er i øvrigt noget, jeg har fra Kierkegaard. Hans berømte citat lyder sådan her: "Der har fra min tidligste barndom siddet en sorgens pil i mit hjerte. Så længe den sidder der, er jeg ironisk - trækkes den ud, dør jeg". Men Anton dør heldigvis ikke, han bliver bare glad igen.

1 kommentar:

Helena sagde ...

Der er noget særligt ved at følge en forfatters produkter; at man løbende læser, hvad vedkommende udgiver. At opdage at der er udkommet nyt, købe det og tage det med hjem for at indtage det, det er noget ganske særligt. Det er vel ligesom andre kulturprodukter som musik og film, men måske i et lidt andet tempo og på en lidt anden måde.

Det er selvfølgelig enormt dejligt, når de forfattere man følger er produktive.